TotAlzir@: Sueca aplica el programa Cine i Educació en Valors 2.0 per a escolars

sábado, 8 de noviembre de 2014

Sueca aplica el programa Cine i Educació en Valors 2.0 per a escolars

            La Regidoria de Sanitat i Prevenció Comunitària de l’Ajuntament de Sueca, en col·laboració amb la Fundació d’Ajuda contra la Drogoaddicció (FAD), ha oferit esta setmana dos sessions de cine en la Casa de la Cultura, incloses en el Programa Cine i Educació en Valors 2.0, i dirigides als escolars de sisé de Primària de tots els col·legis del municipi. L’objectiu de participar en
este Programa, a l'igual que en les anteriors ocasions que s’ha fet, és el d’aprofitar la bona acollida que té el cine entre xiquets, xiquetes, joves i adults per a ser utilitzat, amb garanties d’èxit, com a ferramenta per a l’educació en valors en qualsevol àmbit de la formació. “Des de la Regidoria de Sanitat i Prevenció Comunitària, considerem de vital importància l’adopció de valors i conductes, per part dels xiquets i adolescents, que els ajuden a superar i previndre situacions que els afecten emocionalment ja que, a causa de la seua edat, constituïxen els ciutadans més vulnerables”, ha assenyalat la regidora responsable d’este àrea, Josefa Juan. 

            Els objectius del Programa són: participar en el procés educatiu incorporant en el projecte curricular de cada centre l’educació en valors, no com una segmentació de coneixements i actituds en parcel·les independents, sinó transversalment per a facilitar la reflexió que permeta buscar i assajar solucions; aprofitar la temàtica i contingut de la pel·lícula seleccionada per a formar els alumnes en valors, actituds i habilitats socials que, com a factors de protecció front al consum de drogues, ajuden a reduir l’aparició de futures conductes de risc; i afavorir en els alumnes el gust pel cine com a fórmula positiva d’utilització del seu temps lliure, desenvolupant les seues possibilitats com a font de formació i d’enriquiment cultural.
           
            En esta ocasió, la pel·lícula seleccionada ha sigut Diari de Greg, i conta la vida del seu protagonista, un xiquet d’entre 11 i 12 anys, que viu obsessionat en trobar la manera d’ascendir en l’escala de la popularitat en el col·legi; així que fa tot el que sorgix de la seua imaginació per a convertir-se en una persona famosa. El que es proposa el Programa és que, després de la visió de la pel·lícula, l’alumne reconega, entre d'altres claus: la cooperació i l’amistat com a valors necessaris per a aprendre a conviure i comprendre als altres; la valentia i l’autoconfiança per a afrontar els reptes difícils; les dificultats com un mitjà per a conéixer-se millor i continuar perseguint els objectius proposats; l’observació dels aspectes positius d’ú mateix; la importància de sentir-se acceptat sense obsessionar-se per l’aprovació social; o la família com a lloc primordial per a rebre ajuda, orientació i afecte.     



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por tu comentario.