TotAlzir@: Insignia de la Ciutat d' #Alzira a Charcutería Casa Cordova

jueves, 1 de enero de 2015

Insignia de la Ciutat d' #Alzira a Charcutería Casa Cordova



Al ultramarins-xarcuteria Casa Córdova, en la modalitat d’Activitats Empresarials
Casa Córdova és una de les escasses botigues d’ultramarins que ha sobreviscut a les grans superfícies i, sobretot, a la crisi. El seu secret pot radicar tant en l’antiguitat (va ser fundada en 1935) com en la qualitat dels seus productes, especialment dels seus pernils, l’especialitat de la casa.







La xarcuteria va ser fundada per Ramón Córdova i la seua esposa Amparo Latorre en 1935, ja fa quasi huitanta anys. La manté el seu successor, José Luis Andrés, en el carrer Sant Vicent Ferrer; conegut en altres temps com el carrer de la Parra.
Ramon Córdova i la seua esposa Amparo Latorre han deixat empremta a Alzira, després de més de quaranta anys al capdavant de la seua botiga, que ara regenta el seu deixeble, José Luis Andrés.
“Van ser els meus mestres i quasi els meus pares”- afirma José Luis-; “vaig arribar un estiu per a ajudar i ja em vaig quedar, perquè el col·legi era per a mi un autèntic suplici”. I afig: “em va acollir una família correcta i educada, i damunt em pagaven mentre que els mestres em turmentaven”.
José Luis, rodejat de pernils serrans i de Jabugo, parla sense parar mentres atén els seus clients.
“El pernil és el rei de la botiga” -declara ufà-, “i els seus principals súbdits són els formatges, els xoriços i les conserves”.
Discorria l’estiu de 1962 quan José Luis Andrés Lledó tenia 13 anys. El destí va fer que acampara a casa dels Córdova. Per a este menester va mediar Santiago Pastor Aracil, gerent de Papensa, amic de Ramon Córdova, que va fer arribar a Pastor el desig de buscar un xic perquè li ajudara en la botiga. Així és com José Luis va ingressar a casa dels Córdova.
Va heretar del seu mestre, Ramon Córdova, l’hàbit de “comprar sempre productes de qualitat contrastada”, i a punt de complir 50 anys en la botiga i 63 en la seua partida de naixement, comença a pensar en la jubilació.

La generació del mestre xarcuter José Luis es perdrà perquè els seus fills, un informàtic i un altre fisioterapeuta, no porten camí de seguir en la xarcuteria.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por tu comentario.