La coalició Compromís ha criticat l'augment de
les tarifes dels trens de rodalies efectuat la setmana passada per Renfe. Aquest
augment no només ha suposat l'increment del preu del bitllet senzill, sinó que
ha estat acompanyat de l'eliminació del descompte que s'aplicava als bitllets
d'anada i tornada, el que suposa l'augment del preu en 40% en aquest tipus de
trajecte.
Segons ha assenyalat la portaveu de Compromís
a Carlet, Maria Josep Ortega, "este increment va a impactar molt
negativament en els veïns i veïnes de la Ribera, una comarca per a la qual la
connexió ferroviària amb València és fonamental. El transport públic compleix
una funció social fonamental, no tota la població té o pot permetre's l'ús de
vehicles privats, per tant és una vergonya que s'incrementen tan brutalment els
preus i més en aquesta etapa en què els salaris dels valencians i valències han
perdut capacitat adquisitiva de manera molt important".
Des de Compromís es denuncia que amb els
governs del PP tant a nivell central com autonòmic s'ha produït una deliberada
degradació dels serveis públics, inclosos els de transport, amb un clar
objectiu: afavorir, en alguns casos, els més rendibles, la seua futura
privatització, en detriment de l'objectiu social i les necessitats dels
usuaris, que, en el cas del transport, és la majoria de la població, i, en
especial, els persones que tenen menys recursos.
Segons Ortega "a aquest augment de
tarifes s'uneix el mal estat de la infraestructura ferroviària al territori
valencià i la manca de freqüències perquè el transport es realitze en
condicions. L'obligació de les administracions públiques és fomentar el transport
públic, el preu té un component social: ha de ser tal que pemeta el dret a la
mobilitat”.
La contribució a les emissions de gasos
d'efecte hivernacle per part del trànsit per carretera, és en el Territori
Valencià molt superior a la mitjana estatal, més d'un 30%. És una dada
objectiva que posa de manifest la nul·la aposta per la mobilitat sostenible i
la reducció de les emissions de gasos d'efecte hivernacle dels governs
valencians durant aquestes dècades. Som un dels territoris on el transport per
carretera contribueix més a les emissions de gasos d'efecte hivernacle; on són
més grans els nivells de contaminació derivats de l'ús de vehicles privats a
motor. "No és d'estranyar veient com es desincentiva l'ús del transport
públic", ha conclòs Ortega.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Gracias por tu comentario.