TotAlzir@: Els veïns d’Alginet aposten per la Línia Verda per comunicar incidències a la localitat

viernes, 31 de octubre de 2014

Els veïns d’Alginet aposten per la Línia Verda per comunicar incidències a la localitat


A principi d’any, l’Ajuntament d’Alginet, a través de la Regidoria de Medi Ambient, va apostar per la implantació d’un servei adaptat  a les noves tecnologies del moment. 
Un servei gratuït per a l’usuari i anònim que permet contactar via mòbil, tauleta o ordinador amb l’Administració Local per informar, suggerir o donar a conéixer possibles incidències en l’equipament urbà del municipi.
Amb la implantació d’aquesta ferramenta anomenada Línia Verda, els veïns d’Alginet al llarg dels 7 mesos que du en funcionament han donat part de 174 incidències de les quals el 85% ja estan solucionades i el 11% es troba en procés.

Al municipi d'Alginet, el tipus d'incidències que més s'han comunicat són aquelles que fan referència a "Mobiliari Urbà", seguit de "Parcs i Jardins", "Neteja" i "Enllumenat".
Toni Lozano, regidor de Medi Ambient, afirmava que “el veí d’Alginet és la persona més adequada per informar dels possibles desperfectes que cada dia veu a la porta de sa casa. Amb aquest sistema anònim i gratuït, l’Ajuntament pot reaccionar i solucionar allò que en un moment donat molesta al ciutadà. Una paperera trencada, un arbre que cal podar perquè molesta quan es passa per la vorera, un fanal que no funciona, una claveguera que està embossada o un contenidor que sempre està ple. En definitiva, totes aquelles coses diàries que cal arreglar i que, sense la col·laboració ciutadana, l’Ajuntament no podria conéixer o actuaria més tard”.
A  més a més, gràcies a la implantació d'aquest servei, els ciutadans i les empreses d'Alginet poden beneficiar-se d'un servei de resolució de consultes mediambientals i s’afavoreixen, des de la Regidoria de Medi Ambient, les bones pràctiques mediambientals i, per tant, el desenvolupament d'un municipi sostenible.
El servei Línia Verda funciona des de principi d'enguany. Els veïns del municipi han donat una molt bona acollida al servei i prova d'això és l'ús continu que fan d’aquest.
Aquest servei, a més d'implicar al ciutadà en la consecució d'un municipi més sostenible, facilita en gran manera la gestió diària dels responsables del mateix Ajuntament. A més d'agilitzar els temps de reacció, dóna a conèixer situacions de millora que, si no fóra per la col·laboració ciutadana, l’Ajuntament no en tindria constància.
Per utilitzar el servei a través de Smartphone o tauleta, només cal descarregar l'aplicació Línia Verda. Per a això l'usuari es connecta a Play Store o APP Store i d'una manera fàcil i intuïtiva, es produeix la descàrrega. Aquesta és completament gratuïta.
Un cop oberta l'aplicació en el dispositiu mòbil, l'usuari decideix si plantejar una consulta o comunicar una incidència. El ciutadà coneix en tot moment l'estat en què es troba la incidència comunicada gràcies a les notificacions que rep en el seu dispositiu mòbil.
Lozano demanava la col·laboració ciutadana i animava a utilitzar aquesta ferramenta de comunicació, ja que “entre tots podem fer un Alginet millor”.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por tu comentario.