A
principi d’any, l’Ajuntament d’Alginet, a través de la Regidoria de Medi Ambient,
va apostar per la implantació d’un servei adaptat a les noves tecnologies del moment.
Un
servei gratuït per a l’usuari i anònim que permet contactar via mòbil, tauleta
o ordinador amb l’Administració Local per informar, suggerir o donar a conéixer
possibles incidències en l’equipament urbà del municipi.
Amb la
implantació d’aquesta ferramenta anomenada Línia Verda, els veïns d’Alginet al
llarg dels 7 mesos que du en funcionament han donat part de 174 incidències de
les quals el 85% ja estan solucionades i el 11% es troba en procés.
Al
municipi d'Alginet, el tipus d'incidències que més s'han comunicat són aquelles
que fan referència a "Mobiliari Urbà", seguit de "Parcs i
Jardins", "Neteja" i "Enllumenat".
Toni
Lozano, regidor de Medi Ambient, afirmava que “el veí d’Alginet és la persona més adequada per informar dels possibles
desperfectes que cada dia veu a la porta de sa casa. Amb aquest sistema anònim
i gratuït, l’Ajuntament pot reaccionar i solucionar allò que en un moment donat
molesta al ciutadà. Una paperera trencada, un arbre que cal podar perquè
molesta quan es passa per la vorera, un fanal que no funciona, una claveguera
que està embossada o un contenidor que sempre està ple. En definitiva, totes
aquelles coses diàries que cal arreglar i que, sense la col·laboració ciutadana,
l’Ajuntament no podria conéixer o actuaria més tard”.
A més a més, gràcies a la implantació d'aquest
servei, els ciutadans i les empreses d'Alginet poden beneficiar-se d'un servei
de resolució de consultes mediambientals i s’afavoreixen, des de la Regidoria
de Medi Ambient, les bones pràctiques mediambientals i, per tant, el
desenvolupament d'un municipi sostenible.
El
servei Línia Verda funciona des de principi d'enguany. Els veïns del municipi
han donat una molt bona acollida al servei i prova d'això és l'ús continu que
fan d’aquest.
Aquest
servei, a més d'implicar al ciutadà en la consecució d'un municipi més
sostenible, facilita en gran manera la gestió diària dels responsables del mateix
Ajuntament. A més d'agilitzar els temps de reacció, dóna a conèixer situacions
de millora que, si no fóra per la col·laboració ciutadana, l’Ajuntament no en tindria
constància.
Per
utilitzar el servei a través de Smartphone o tauleta, només cal descarregar
l'aplicació Línia Verda. Per a això l'usuari es connecta a Play Store o APP
Store i d'una manera fàcil i intuïtiva, es produeix la descàrrega. Aquesta és
completament gratuïta.
Un cop
oberta l'aplicació en el dispositiu mòbil, l'usuari decideix si plantejar una
consulta o comunicar una incidència. El ciutadà coneix en tot moment l'estat en
què es troba la incidència comunicada gràcies a les notificacions que rep en el
seu dispositiu mòbil.
Lozano
demanava la col·laboració ciutadana i animava a utilitzar aquesta ferramenta de
comunicació, ja que “entre tots podem fer un Alginet millor”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Gracias por tu comentario.