Des de la Regidoria de Patrimoni s’ha organitzat una sèrie
d’activitats anomenada L’Arxiu a l’Escola, que consistix a fer arribar a les
aules dels diferents centres educatius de la nostra ciutat, públics i
concertats, tota la informació necessària, perquè tots els alumnes alzirenys,
coneguen i valoren el que significa disposar d’un del arxius documentals més
importants de la Comunitat Valenciana, en atenció a l'antiguitat i a la
qualitat dels elements que conté.
La vicealcaldessa i regidora de Patrimoni, Isabel Aguilar,
llicenciada en Història de l’Art, vol involucrar els mes menuts en activitats
organitzades des d’esta Regidoria, per acostar la història de la ciutat a les
noves generacions, a fi que coneguen els detalls que han fet que Alzira siga el
que és a dia de hui. Aguilar, també posa en valor la tasca desenvolupada pels
tècnics i caps del departament, com ara Aurelià Lairón, arxiver municipal i el
seu equip.
Segons explica Lairón, la manera més fàcil per a accedir a
estes visites és contactar amb els tècnics de l’Arxiu Municipal. Ells
s’encarreguen d’organitzar el desplaçament cap als centres que sol·liciten
l’activitat i la data més adequada.
L’objectiu d’estes visites als col·legis és mostrar, amb un
documental elaborat per Jose Luís Serra, què i com és un arxiu, i quina classe
de documents o peces importants estan sota la supervisió de personal
professional i especialitzat en la matèria, o com se gestiona la informació de
tots els elements que la componen.
Una setmana després de la visita al centre, són els alumnes
qui se desplacen a l’Arxiu Municipal per a vore in situ les dependències
i els diferents departaments tals com el depòsit, la sala d’investigadors, la
biblioteca auxiliar i el museu, per a adonar-se de quina és la magnitud d’este
gran treball. D’esta manera poden vore i analitzar el suport tècnic i
documental de què disposa l’Arxiu (paper, pergamí, pedra, fusta...) o les
llengües utilitzades en les diferents èpoques (llatí, àrab, hebreu, valencià,
castellà...).
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Gracias por tu comentario.