- Ja s’han invertit 70.000€ del fons d’inversions financerament sostenibles de la Diputació de València i es destinaran 70.000€ del pressupost municipal per al 2016
La
modernització tecnològica de l’Ajuntament és un dels reptes que l’Alcalde,
Andreu Salom, s’havia marcat per a esta legislatura i motiu pel qual l’alcaldia
ha assumit directament l’àrea d’informàtica. Per a Salom “l’objectiu és ser més
eficients com a ajuntament, oferir millor atenció i gestionar els expedients
més ràpid, i això passa per la integració dels recursos tecnològics més
avançats”.
En
eixa línia, l’ajuntament ha posat en marxa el procés de modernització del
sistema informàtic de gestió i des del mes de desembre es va començar a fer el
plantejament de treball que permetrà portar a cap, en primer lloc, la migració
de les dades i, posteriorment, la instal·lació del nou programari.
El
departament informàtic està posant en marxa nous programes de comptabilitat,
padró d’habitants, registre i gestió de nòmines. Una vegada implementats es
procedirà a posar en funcionament les plataformes de gestió d’expedients i
administració electrònica. A partir d’eixe moment els documents que es
presenten en el registre de l’Ajuntament seran escanetjats i remesos
electrònicament a cada departament. Segons l’Alcalde “això comportarà molts
beneficis, atés que ja no caldrà moure papers i, a més a més, serà possible el
seguiment de l’estat de tramitació dels expedients en temps real”.
En
la segona fase es posarà en marxa l’administració electrònica i els ciutadans
podran realitzar les gestions a través de la web de l’Ajuntament, evitant els
desplaçaments per a realitzar tràmits com ara l’expedició de certificacions
padronals.
Per
a posar en marxa el nou sistema s’ha adequat el centre de processament de dades
de l’Ajuntament i s’han adquirits nous servidors que ofereixen la potència
necessària per a que el funcionament de la nova plataforma tinga fluïdesa.
L’Ajuntament
també ha iniciat els tràmits per a que es puga tramitar la sol·licitud dels
certificats digitals a les oficines municipals, atés que per poder realitzar
gestions en l’administració electrònica serà necessari acreditar-se amb eixos
certificats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Gracias por tu comentario.