PAGINAS

domingo, 7 de febrero de 2016

L’Ajuntament de l’Alcúdia renova els seus sistemes informàtics

  • Ja s’han invertit 70.000€ del fons d’inversions financerament sostenibles de  la Diputació de València i es destinaran 70.000€ del pressupost municipal per al 2016

La modernització tecnològica de l’Ajuntament és un dels reptes que l’Alcalde, Andreu Salom, s’havia marcat per a esta legislatura i motiu pel qual l’alcaldia ha assumit directament l’àrea d’informàtica. Per a Salom “l’objectiu és ser més eficients com a ajuntament, oferir millor atenció i gestionar els expedients més ràpid, i això passa per la integració dels recursos tecnològics més avançats”. 

En eixa línia, l’ajuntament ha posat en marxa el procés de modernització del sistema informàtic de gestió i des del mes de desembre es va començar a fer el plantejament de treball que permetrà portar a cap, en primer lloc, la migració de les dades i, posteriorment, la instal·lació del nou programari.
El departament informàtic està posant en marxa nous programes de comptabilitat, padró d’habitants, registre i gestió de nòmines. Una vegada implementats es procedirà a posar en funcionament les plataformes de gestió d’expedients i administració electrònica. A partir d’eixe moment els documents que es presenten en el registre de l’Ajuntament seran escanetjats i remesos electrònicament a cada departament. Segons l’Alcalde “això comportarà molts beneficis, atés que ja no caldrà moure papers i, a més a més, serà possible el seguiment de l’estat de tramitació dels expedients en temps real”.
En la segona fase es posarà en marxa l’administració electrònica i els ciutadans podran realitzar les gestions a través de la web de l’Ajuntament, evitant els desplaçaments per a realitzar tràmits com ara l’expedició de certificacions padronals.
Per a posar en marxa el nou sistema s’ha adequat el centre de processament de dades de l’Ajuntament i s’han adquirits nous servidors que ofereixen la potència necessària per a que el funcionament de la nova plataforma tinga fluïdesa.

L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per a que es puga tramitar la sol·licitud dels certificats digitals a les oficines municipals, atés que per poder realitzar gestions en l’administració electrònica serà necessari acreditar-se amb eixos certificats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por tu comentario.