Entre els principals motius de sol•licitud del procés es troba l’intent d’arribar a acords per problemes de sorolls i olors
El servei de Mediació de l’Ajuntament de Carcaixent ha atés a més de 60 veïns i veïnes des que va entrar en funcionament el passat mes de maig. El servei es va crear amb l'objectiu de fomentar la cohesió social, la participació ciutadana i aconseguir la millora de la convivència en el municipi. El Servei ofereix un espai de diàleg, on les persones immerses en un conflicte familiar o veïnal poden acudir a intentar resoldre-ho de forma pacífica. La finalitat d’este procés és que els usuaris troben solucions “jo guanye – tu guanyes”, mitjançant un procediment flexible però formal amb l’assessorament d’un equip professional format per una psicòloga, una advocada i una treballadora social. Durant la primera fase fase del projecte, centrada en la difusió, anàlisi i coordinació del servei, s’han realitzat reunions amb els responsables polítics, serveis municipals i teixit associatiu, tot centrant-se en l'impuls i acostament del servei al ciutadà per donar a conèixer el potencial que té esta alternativa a la resolució de conflictes des del diàleg. Els responsables del servei han destacat que solament el 5% de les persones participants en les sessions informatives coneixia aquest procés com a possibilitat per a solucionar un problema.
Segons les dades facilitades des del Servei de Mediació, del total d'expedients oberts, el 50 % dels casos atesos estan relacionats amb conflictes familiars, i l'altre 50 % amb problemes veïnals. En estos tres mesos han iniciat procés de mediació 14 casos, amb un total de 48 veïns implicats de forma directa. El 42.9 % dels casos ja han aconseguit un acord, el 50 % segueixen oberts i el 7.1 % han finalitzat sense acord. Entre els principals motius de sol•licitud del procés es troba l’intent d’arribar a acords per a estipular convenis reguladors i els problemes de sorolls i olors.
Teresa Oliver, regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Carcaixent, ha destacat que la important acollida que ha tingut el servei ja reforça la motivació inicial d’oferir esta possibilitat gratuïta als veïns i veïnes “és molt important generar cultura d'acord en la ciutadania i difondre l'existència de la Mediació com a procés per a aconseguir-ho”. A més, ha remarcat que la implantació d’este servei suposa innovar en la gestió i resolució de diferents controvèrsies sorgides en l’àmbit comunitari. “D’esta manera- ha explicat- es promou la participació ciutadana, millorant la convivència i implicant a les veïnes i veïns en la resolució de determinats conflictes per a que tinguen respostes eficients, ràpides i adaptades a les seues necessitats”.
L'Oficina de Mediació està oberta al públic els dimecres en horari de matins i vesprades des del passat mes de maig. Qualsevol veí del municipi interessat pot acudir sol•licitant una cita cridant a l'Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament de Carcaixent.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Gracias por tu comentario.