Què és l’OCH
L’oficina local d’habitatge (l’OCH) és un servei de La Mancomunitat de la Ribera Alta que canalitza els esforços i coordina les polítiques de les administracions locals de la comarca en matèria d’habitatge.
L’OCH pretén integrar tota la informació, gestió i tramitació en matèria d’habitatge en un únic punt de prestació per tal de facilitar l’accés al ciutadà.
Quins serveis presta?
• Assessorar, informar i orientar en relació a qualsevol subvenció o ajuda en matèria d’habitatge, com és el cas de les ajudes per a evitar la pobresa energètica en llars en risc d’exclusió social, la pèrdua d’habitatge per no poder atendre el pagament del lloguer, informe d’avaluació del edificis, per a l’adquisició d’habitatge, lloguer, per a la rehabilitació, etc...
• Fer el seguiment periòdic de la situació global dels habitatges en els municipis ocupats per famílies amb situació de risc, en especial les que es troben en processos d’execució hipotecària i desnonaments. Elaboració i aplicació de protocol d’actuacions contra els desnonaments, en coordinació amb la Generalitat.
• Dur a terme, en col·laboració amb els serveis socials municipals, projectes d’intervenció i/o acompanyament per a la reintegració social, tot afavorint la convivència i la participació en zones urbanes amb una alta conflictivitat veïnal, per tal d’aconseguir una millora de la qualitat de vida de les persones que hi viuen i prevenint la formació de guetos.
• Establir convenis amb la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori per a la reparació dels habitatges socials del parc públic de la Generalitat que estan buits i precisen d’una rehabilitació.
• Incentivar als titulars d’habitatges no ocupats per a que estos puguem ser destinats al programa autonòmic de lloguer social (xarxa lloga), informat i orientant en relació a les ajudes corresponents i, en general, impulsar el mercat del lloguer en les nostres localitats.
• Conèixer la situació dels immobles socials existents en cada municipi adherit, per a posar-los a disposició dels potencials usuaris en el menor termini de temps possible i establint protocols d’urgència per als casos especials de persones que requereixen un habitatge.
• Mobilitzar l’estoc d’habitatges de les entitats financeres que estiguin pendents d’ocupar, destinant-los a lloguer social.
• Orientar a les persones amb dificultats de pagament de crèdits hipotecaris i risc de pèrdua del domini habitual i a les immerses en procediments d’execució hipotecària.
• Fer el paper de mediador per a la resolució de conflictes entre llogaters i propietaris.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Gracias por tu comentario.