PAGINAS

viernes, 24 de julio de 2015

EU-ALZIRA PLANTEJA MODIFICACIONS A LA CARTA DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA

EU-Alzira ha traslladat a l’equip de govern una sèrie de modificacions i esmenes  a la Carta de Participació Ciutadana de l’Ajuntament per a què es posen en marxa uns pressupostos participatius. Així també hem proposat la creació de la figura del Defensor o Defensora dels Veïns, per a arreplegar les queixes i millores de l’administració local. De la mateixa manera, pretenem que es cree un Observatori de la Ciutat posant a l’abast de tota la ciutadania dades socioeconòmiques i estadístiques o d’interès sobre el municipi. A més a més, volem impulsar mecanismes de participació directa. Aquestes modificacions seran discutides en el Consell de Participació Ciutadana.
 Des d’EUPV d’Alzira pensem que s’han de generar fórmules de participació que permeten una implicació activa de la ciutadania en els afers públics, més enllà de l’elecció dels representants polítics cada quatre anys, i al costat de la necessària acció reivindicativa i autònoma dels moviments socials. La crisi política i institucional que estem patint ha de portar a una profunda reflexió sobre les grans mancances del nostre sistema polític, i és necessari impulsar noves fórmules de democràcia participativa.

 Per tots aquests motius, des d’EUPV d’Alzira hem proposat a l’Ajuntament començar a posar en marxa uns pressupostos participatius, la figura del Defensor o Defensora dels Veïns per a la defensa dels drets dels ciutadans en l’administració municipal, que es done compte al ple dels indicadors socials i la Creació d’un Observatori de la Ciutat. Aquestes aportacions seran discutides en la nova Carta de Participació Ciutadana que es pretén impulsar des de l’Ajuntament. Per a Patrícia Martinez, coordinadora d’EUPV d’Alzira: “La Carta de Participació Ciutadana ha de convertir-se en els pròxims exercicis en un mecanisme de democràcia directa. La participació és un element clau en la transformació de la societat, un dret que tenim les ciutadanes i els ciutadans. Per això, és l’administració la que té el repte, i l’obligació, de trobar els canals necessaris per a motivar i fer atractiva la participació dels ciutadans/es en els assumptes públics”
 Segons P.Martínez: “La participació ha d’entendre’s com un camí de dos direccions, d’anada i tornada, entre administració i veïns, i és imprescindible el diàleg, la negociació i el treball en comú. En definitiva, des d’EU es proposa que La Carta de Participació Ciutadana siga un mecanisme per acostar l’administració municipal a la ciutadania”

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por tu comentario.