- La partida de retribucions d’alcaldessa i regidors suposarà a cada ciutadà de Sueca 11,43 euros a l’any, molt per davall de les xifres que s'acorden en altres poblacions pròximes
Ahir a la vesprada va
tindre lloc, en sessió extraordinària, el Ple de l’Ajuntament en què es van
tractar, entre altres qüestions, la dedicació i retribució dels membres de la
nova corporació municipal i dels càrrecs de confiança. En este sentit, les
xifres sobre les quals es treballarà ascendix a 330.467,85 euros, exactament
les mateixes que les que es van aprovar al pressupost de 2012. Els regidors
alliberats es distribuiran 236.861,66 euros, i la partida destinada als
assessors serà de 93.606,19 euros. Este apartat suposarà a cada ciutadà la
xifra de 11,43 euros a l’any, molt per davall de les quantitats que li suposen
els ciutadans de poblacions veïnes.
La supressió de càrrecs
de confiança i una millor redistribució de la partida dedicada a sous han propiciat la possibilitat
d’incrementar algunes retribucions com la de l’alcaldessa, Raquel Tamarit, pel
motiu que, a més de les funcions pròpies del seu càrrec, assumirà les
competències de Recursos Humans i Pressupostos. Pel que fa a l’assistència dels
membres de la Corporació a Juntes de Govern i a sessions plenàries, es va
acordar que cobrarien 60,10 euros per assistència, molt lluny dels 400 que es
cobren en altres municipis.
Els càrrecs de
confiança que romandran seran el de periodista i serveis múltiples. De moment,
es mantenen les mateixes persones que la legislatura passada però s'està
treballant en crear unes bases per tal de cobrir aquestes places que
continuaran sent de confiança. La persona que treballa en el manteniment de
l’edifici de l’antic Escorxador Municipal ho farà a un terç de la jornada,
mentre comença l'habilitació de l'antic escorxador. L’explotació de la
Muntanyeta passarà a gestionar-se a través d’una empresa de potenciació dels
recursos turístics. Desapareixen els càrrecs d’assessor de protocol,
coordinador de socorristes (la plaça és ocupada per la persona que queda en
primer lloc en les proves d’accés), i els assessors de partits. El govern
municipal ha aconseguit, amb estes mesures, racionalitzar la despesa.
Respecte a la fixació
d’indemnitzacions dels membres de la Corporació, el Ple va acordar ahir crear
una Junta de Portaveus perquè tots els partits amb representació municipal
puguen treballar conjuntament per a l'Ajuntament. Respecte a les comissions
informatives permanents, on es dictaminen les propostes que van al Ple, es va
acordar disminuir el número de 9 a 8 en unir-se la comissió especial de Comptes
i la de Serveis Econòmics. El repartiment de la representació entre els
diferents partits polítics es farà atenent a la Llei de d'Hondt.
Altre dels acords
aprovat ahir en el Ple serà la delegació en Junta de Govern de gran part de les
atribucions d'Alcaldia per tal d'oferir més transparència. Un dels objectius
prioritaris serà la transversalitat, especialment en aquells casos en què es
necessita el treball conjunt de diverses
regidories, per exemple en el dispositiu especial que es va organitzar
ahir per a la nit de Sant Joan, en el qual van intervindre Turisme, Serveis
Municipals, Medi Ambient, Sanitat, Seguretat Ciutadana, Festes i Joventut.
Finalment, en la sessió
plenària d'ahir es van fer públics també els nomenaments de tinents d’alcalde,
membres de la Junta de Govern local, delegació d’atribucions en la Junta de
Govern Local i delegacions conferides. Així mateix, es van fer públics els
nomenaments de representants de la Corporació en òrgans col·legiats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Gracias por tu comentario.